UPCity
KERESÉS
keresés
 
CIKKEK
Hírek
Témák
 
FORRÁSOK
Módszertan
Fogalomtár
Linkek
 
ADATTÁR
Cégek
Szaknévsor
 
EU-LEARNING
Stratégiák
Források
 
RÓLUNK
REGISZTRÁCIÓ
KAPCSOLAT
OLDALTÉRKÉP

 

INTERAKTÍV
Fórum
 
SZOLGÁLTATÁSOK
Állásbörze
Termékkalauz
 
ARCHÍV
Publikációk
Háttéranyagok
Demók
Szervezetek
Projektek
 

Legfrissebb anyagok


nyomtatás
Webcast mutatta be a virtuális iskola eddigi eredményeit

forrás:Oktopusz

A North American Council for Online Learning (Észak-Amerikai Hálózati Oktatási Tanács) által szervezett webináriumsorozat első adása a 2001 óta működő Illinois-i Virtuális Középiskola.

Az Illinois-i Virtuális Középiskola (Illinois Virtual High School - IVHS) számos kockázati helyzetben levő tanuló számára adott lehetőséget, hogy befejezzék tanulmányaikat, és képzettséget szerezzenek. Az intézmény 2005 decemberében webcast keretében mutatta be tevékenységét. A program fő témája az volt, hogyan segítheti a virtuális iskola a hagyományos intézményekből kibukó vagy kimaradó tanulókat a boldogulásban.

Az IVHS tevékenysége azonban nem merül ki a kockázati tényezőknek kitett tanulók oktatásában: az intézménynek jelenleg több mint 3000 tanulója van, akik valamilyen képesítést akarnak szerezni, és nemsokára már speciális képzéseket is indít majd a az illinois-i virtuális középiskola.

Az IVHS első kurzusa 2001 januárjában indult, 100 beiratkozott diákkal. A 2004/2005-ös tanévre már csaknem 3300 tanuló hallgatta az intézmény elektronikus programjait, és az Illinois-i középiskolák 70 %-a is feliratkozott, hogy tanulóik részt vehessenek az IVHS képzésein. A hagyományos intézmények ugyanúgy kreditet számítanak tanulóiknak a hálózaton teljesített kurzusok után, mintha saját intézményükben végezték volna el a tantárgyat. A virtuális középiskola működési költségeit részben a tandíjakból, részben pedig állami oktatási támogatásból fedezi. Az IVHS dolgozói fejlesztik az iskolában használt oktatási tartalmakat, értékelik a tanulók munkáját, és webkonferencián keresztül elérhetők konzultációs célból. Egy kurzuson maximum 25 virtuális tanuló vehet részt.

Az IVHS tanári karának egy része valamely hagyományos intézményben is tanít, és csak egy kurzust oktat az IVHS-en, mások pedig kiléptek előző iskolájukból, és főállásban oktatnak a virtuális kurzusokon.

Az IVHS egyik képzési programja kifejezetten a kockázati helyzetben levő tanulók számára indult: itt a résztvevők között idősebbek, büntetésvégrehajtási-intézetből szabadultak, terhes asszonyok vagy kisgyermekes szülők, illetve teljes munkaidőben dolgozó felnőttek is vannak. Az első 10 tanuló közül a körülmények ellenére kilenc sikerrel teljesítette a képzést, és azóta már összesen 35 diák végezte el az eGRAD (Graduation Recovery and Aptitude Development - Elektronikus felzárkóztató képzés és képességfejlesztés) programot. Ez a képzés az állami támogatás megszűnése miatt nem folytatódik, de hamarosan beindul egy nagyon hasonló képzési program az IVHS-ben, amely az eGRAD tapasztalataira fog építeni.

Javítóintézeti képzést még nem bonyolított az IVHS, de van egy partneriskolája, amely fiatalkorúak büntetésvégrehajtási intézetében működik. A tanulók rabok, de mindannyian négyes-ötösre teljesítik a kurzusokat.

Az Illinois-i virtuális intézmény, hogy leküzdje azokat az akadályokat, amelyek abból adódnak, hogy a képzés kizárólag hálózaton zajlik, alapos kommunikációs modellt dolgozott ki, amely a tanuló, az instruktor és a mentor intenzív részvételére épül. (Ha a tanuló nem felnőtt, akkor a szülők is szerepet kapnak a kommunikációban.) A mentorálás a képzés lényegi eleme, ez a kapcsolat segít a legtöbbet a motiváció fenntartásában. Ha a mentor jól teszi a dolgát, az gyorsan megmutatkozik a tanulók teljesítményében. A tanárokkal csak telefonon és emailben tartják a kapcsolatot a diákok, a mentorral viszont személyesen is találkoznak, és ez a kapocs nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a tanulókban megmaradjon a lelkesedés.

Az IVHS által meghirdetett órák iskolai előadási napokon vannak, és iskolaidőben, vagyis napközben. Minden résztvevő partneriskolában külön számítógépes labort állítanak fel az IVHS-képzés céljára, és a tanári diplomával rendelkező mentor az egész iskolai nap ideje alatt a diákok rendelkezésére áll. A kimaradók részarányát az is csökkenti, hogy a foglalkozásokon kötelező a részvétel.

Az IVHS-t bemutató decemberi webcast a tervek szerint egy havi rendszerességgel jelentkező adássorozat első adása volt. A North American Council for Online Learning (NACOL - Észak-Amerikai Hálózati Oktatási Tanács) a továbbiakban különböző jó gyakorlatokat, sikeres példákat, megoldásokat kíván ismertetni a webcastokban, amelyekre minden hónap harmadik szerdáján kerül sor. (2006. januárban: 18-án.) A 2005 decemberi webinárium létrejöttében az Elluminate Inc. is közreműködött.

szerző: [Oktopusz]
Impresszum
Partnerek
Adatvédelem
Médiaajánlat